divendres, 10 d’abril de 2020

L'ànima de l'obra

NARANJO, Eduardo
Espacio para un recuerdo en tres fases, 1977
dins Blog de Javier

La forma i el fons
de l'obra d'art
lligades per un fil,
per un deix,
per un matís.
La bellesa és tan
subtil, i alhora
tan enlluernadora...

13 comentaris:

  1. Suggereix i insinua fins al punt que embriaga.
    Gràcies

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, una cosa molt gran en una de molt petita... gràcies a tu, Ramon!

      Elimina
  2. El quadre descriu el mateix que el teu poema.

    ResponElimina
  3. Xavier,
    això és un elogi molt ben rebut!
    El poema seria forma i fons alhora també, perquè a més de poema és interpretació, penso.

    ResponElimina
  4. Un poema magnífic, Helena, tan suggeridor com la imatge que il·lustra. En efecte, en art la forma i el fons van sempre íntimament lligats, ni que sigui per un matís tènue, impalpable (i si no hi van, l'art en pateix). La bellesa enlluerna, sí, i no tan sols la més ostentosa, barroca, que entra fàcilment pels sentits; també l'altra bellesa,, la més subtil, amagada en les coses aparentment més humils, però que les ànimes sensibles sabeu captar i, amb el vers, transmetre als que som més barroers. Gràcies, no paris.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ramon,
      Moltes gràcies, Ramon, però de barroer no en tens gens!

      Elimina
  5. La camisa és al pantaló, com la teua ploma a la bellesa. M'ha agradat molt. tens art.
    Salutacions.
    Rafael Molero Cruz

    ResponElimina
    Respostes
    1. Rafael,
      això del matís m'ho has inspirat tu! Escrivim perquè hem llegit.

      Elimina
  6. Així és. El llegir, ens inspirem amb més força. Me n'alegre de que t'haja inspirat alguna cosa sobre el "matís".
    Salutacions.

    ResponElimina
  7. Trobo que és una definició poètica de l'art.

    Molt maco i molt cert, Helena#

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Carme, poesia, art i interpretació, el que més m'agrada del món!

      Elimina