dijous, 24 d’abril del 2014


Videopoema Conjunt from Alba Pifarré Amigó on Vimeo.


Videopoema conjunt de l'Alba Pifarré

En el poema de Joan Sansano, una rosa entre el color rosa convencional i el taronja atrevit. Bellesa captivadora d'entrada. És veritat que una rosa és com una espiral, que duria al centre del poema.

Els "colors del viure" de l'Audrey són freds i relaxants com quan empatitzes amb la vida. De la gespa verda al blau del cel.

El poema de la Glòria parlaria de com, tot i el pas del temps, les fulles es mouen, ballen, s'alliberen.

El poema de la Sílvia és il·lustrat magníficament. El caminet entre les herbes, com el nostre transitar en la vida, el "cel de goig i dolor", la lluita de les emocions que desemboca, com després d'un temporal, en la "serenor", al capdavall.

El poema de qui escriu això, amb uns ulls que s'obren, com un claustre. El que seria el món interior que s'obre a la llum, i reflecteix en les pupil·les l'horitzó "amb més amplada". El més gran en el més petit, ulls que duen al cor.

El poema de l'Elfreelang juga amb les paraules "tendres" i "trenes". "Cadenats d'amor": quan et lligues a algú és com si t'hi encadenessis, però només per ser feliç.

Les "quietes façanes" de la Carme Rosanas serien com la prosa, on els versos s'enfilen. "Cacera oberta", la vida negant la poesia.

De la Montse Aloy, "Descús la trama en el trau", interpreta. "Abrusa't", amaga la poesia en el poema. "Sóc filigrana", la forma que amaga el fons.

L'hivern de l'Emma Pérez, que se sol associar a la necessitat d'escalfar-se. "Només tu i jo", la calidesa d'una relació de parella, que seria, en una metonímia, la llar de foc.

La música que acompanya el videopoema també es mereix de ser mencionada. Un deu per l'Alba Pifarré.

18 comentaris:

  1. molt bonic i complet tot plegat: poemes i muntatge. Felicitats a tots i totes
    joan ;-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Joan,
      moltes gràcies! No m'esperava un videopoema tan maco!

      Elimina
  2. Quines paraules més boniques Helena! M'encanta!
    Gràcies de nou!! Sense vosaltres no hagués estat pas possible!

    ResponElimina
  3. Alba,
    inspiració que genera més inspiració...

    ResponElimina
  4. I un deu per a tu! Amb la teva interpretació la trena creix.

    ResponElimina
  5. Em vaig mirar el vídeo i em va agradar molt, però me'l tornaré a mirar després de l'acurada ressenya que tu en fas, segur que m'agradarà encara més...
    Bona nit Helena.

    ResponElimina
    Respostes
    1. M. Roser,
      jo és que de tant mirar-me'l m'han sortit aquestes interpretacions.

      Elimina
  6. Tots el comentari sencer el trobo molt encertat, però com et deia abans, aquesta interpretació de cacera oberta com la negació decla poesia per la vida, m'ha encantat... És com si m'haguessis descobert una intenció secreta de la qual no n'havia pres consciència i en llegir-te hagués pensat: sí! És això!

    Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Carme,
      ja et vaig dir que no sabia com interpretar-lo fins que em vaig posar a escriure. Tinc una mena d'empenta que em sorprèn a mi mateixa.

      Elimina
    2. Em sembla fantàstic sorprendre't a tu mateixa!!! No ho dic només per tu, sinó en general... :D

      Elimina
  7. Moltes felicitats per la interpretació del poema, preciós!, m'encanta com flueix, com les imatges i els versos musicats. Un conjunt bellíssim!. També les meves felicitacions a l'Alba!.

    ResponElimina
  8. Entre tots i totes, heu aconseguit un bon treball !!
    Felicitats per tots vosaltres !!

    ResponElimina