divendres, 28 d’octubre del 2011



MATEU, Joan, Cartell per a les Fires de Sant Narcís de Girona 2011



Aquest cartell fa dies que genera comentaris al bloc garbí24. Jo vull dir-hi la meva, d'entrada que m'ha agradat. Perquè després diguin que els dissenyadors o publicistes no són artistes. La semblança entre la rentadora atrotinada i la Catedral de Girona, tan antiga, és molt ben trobada, justament perquè d'entrada no tenen res a veure (discordia concors, concordia discors). L'ocell que s'escapa del campanar-gàbia també és una imatge molt forta: segurament la del dissenyador que ha tingut la idea, amb la qual s'ha alliberat, i no pas gratuïtament, en la part més elevada de la imatge. Les fires són una activitat que allibera de la quotidianeïtat. Molts es queixen que la imatge no recorda gens la catedral de Girona: és que cal tenir imaginació per interpretar allò que mostra el món al mateix temps que l'amaga.

8 comentaris:

  1. el creador del cartell es Joan Mateu..........despres torno ;)

    ResponElimina
  2. Jo la veig com una gran idea, un cop explicat li trobes el que. Però em sembla que no hagués anat malament de fer d'alguna manera referència de la catedral al cartell i així arribar a molta més gent.

    ResponElimina
  3. garbi24: però així perdria el misteri, en canvi d'aquesta manera encara es fan publicitat. Com el "traerá cola" de fa tants i tants anys. He vist cartells de la Mercè i el Grec encara més abstrusos.

    Gràcies per descobrir-me aquest cartell i per subministrar-me teca pel bloc!

    ResponElimina
  4. Bé, hi estic d'acord, Bonals
    es tracta de cridar l'atenció, d'impactar, de fer pensar..
    i això ho aconsegueix

    bona setmana, HB

    ResponElimina
  5. Jo estic amb el que diu Garbi24: hauria anat bé lligar-ho d'alguna manera. La cosa, tal com està, queda una mica massa despenjada. Però també s'ha de reconèixer que està bé que ens obliguin a pensar, que la mandra no ens atrapi, com en el meu apunt d'avui. L'humor és per treballar.

    ResponElimina
  6. Jordi: ja ho sé: li faltaria l'eslogan a la imatge. Normalment es fa la imatge després del text, però aquí seria el contrari.

    Gràcies pel comentari, Gregori, veig que ho has vist igual que jo.

    ResponElimina
  7. Doncs si arribo a donar la 1ª imatge als meus alumnes, igual en faig 10 posts de tot lo que escriuen!!
    M'agrada, l'ocell dóna veu com ho fa la campana a la catedral, tot i que l'ull de la rentadora semblant al vitrall és molt surrealista ( i mira que n'arribo a ser jo...!) Guai, vaja. Molt guai!!

    ResponElimina
  8. cantireta: molt surrealista, molt creatiu en definitiva.

    ResponElimina