CREED, Martin, Work No.701, 2007.
Claus, 7 elements, dimensions variables.
Com més lluny és en l'espai i el temps, més profundament arrela el clau. Com més es perd l'ombra del clau, la memòria d'ell, més viu és en el nostre inconscient. La doble ombra, causada pel tipus de llum, deu voler dir que es busca el terme mig, llavors i ara, entre els dos termes oposats, passat i present.
Clau clavat al palmell del món, que deia el poeta.
ResponEliminaConvergencia reiterada en un mateix punt que el perd de manera simètica fins fer-se diminuta, arribant a ser insignificant. Així veig la projecció mateial i espiritual de la vida de l'individu que va perdent intensitat a mesura que pasa el temps mantenint sempre una constància fixa i repetida però mostrant-se voluble pel que fa a la seua força vital.
ResponEliminaAi mare la que he soltat. Em sembla que es la parida més gran que pot caber-hi en una interpretació, però és el que veu el meu cap ara. Potser demà ho veja diferent!!!
B7s
colia dir es perd i passsssssssssssa
ResponEliminai simètrica
ResponEliminaJordi: quin poeta? És interessant aquest vers.
ResponEliminaJoana: "que una visió mor de ser llargament observada", em sembla que vols dir. Però els records, encara que s'enfonsin, també poden surar.
Alguns, però cal mantenir-los ben enfonsats!!!
ResponEliminaCompletament d'acord! Fan massa mal.
ResponEliminaImatge preciosa, delicada pels filaments que dibuixen les ombres i dura per la fortalesa del clau que rau fixa al mur.
ResponEliminaMolt suggerent tot plegat.
Gemma: sí que és suggerent, i més com tu ho expliques.
ResponEliminaJános Pilinszky, l'hongarès existencialista i cristià. Té, si més no, un volum traduït al català.
ResponEliminaGràcies, Jordi. És més fàcil de recordar el vers que no pas el seu nom!
ResponEliminaTinc 3 preguntes ruques:
ResponElimina1.Més llarg i intens el dolor, potser, com el 1r clau?
2.Què bo que la fotografia s'amistanci amb la geometria, oi?
3.I, per xafarderia, on trobes aquestes fotos tan maques?
1. Molt ben trobat, això del primer clau. Però a vegades ho és l'últim.
ResponElimina2. És geometria, però humanitzada per les ombres.
3. La majoria d'imatges les trec de llibres o revistes de la biblioteca on treballo. Aquesta és d'Arte y parte. Les escannejo o les pujo d'internet. També he descobert un bloc constantment actualitzat que recull fotografies d'altres blocs. Busca per "Navarro Herrera". Ni jo mateixa era conscient de les possibilitats que tenia al davant fa un any. Tot és començar, a la vida.
uau! quina imatge i quina explicació. una pregunteta, helena: podem veure en alguna part poemes teus? és que vaig vore que enllaçaves Itineràncies poètiques, escrius allà?
ResponEliminagràcies
un beset
coralet
Sí coralet: has d'anar a la llista de participants a la dreta dins Itineràncies poètiques, crec que en vaig fer 22, busca'm pel número de poemes fets.
ResponEliminaJo sóc molt amateur, fent poesia, la Joana, el Jordi Dorca o tu mateixa sou millors.